18 MAJ 2016

Inför detta inlägg bestämnde jag mig för att kolla igenom min instagram för att kunna se vad jag har haft för mig. Som jag skrev sist så skulle jag göra mig iordning för den sista helgen i skidbacken, jag och en kompis bestämde oss på söndagen att åka lite utan tröja... KALLT, men roligt så klart. Liftvakten bara skade på huvudet, ja vad kunde han gör liksom. Det e ju ingen menning att stänga av oss sista dagen för säsongen :P
Men det händer mycket här uppe, just nu e vi inne på sluklämmen, det är ju knappt 2 veckor kvar nu. PÅ fredag nästa vecka är allt slut, ja det känns lite kämpigt kan jag erkänna. Det kommer bli tomt utan alla inärheten. Jag gör allt jag kan för att jag själv inte skall göra för stor grej av det hela, det bara ett nytt kapitel i livet som börjar när detta är slut. Men jag skall erkänna att det är inte med lätthet jag skall vända blad, jag kommer sakna folket, gemenskapen och naturen.
( Kan tilllägga att just nu när jag skriver detta inlägg 03:30 så snöar det ute och ja det är den 18 Maj :D )
 
Jag har varit hemma över Kristihimmelsfärd och träffat familjen, lite folk från jobbet och MORMOR. Det var väldigt kul, allt på olika sätt. Jag och Mor var till Norrköping för att kolla på en lägenhet sen hade vi en liten shopping dag inne på Ingelsta, och när jag skriver liten då menar jag liten, vi gick in i 2 butiker och hittade i butik nr 2 vad jag behövde ha för min brors bröllop sen fikade vi och så åkte vi hem. Så det var en sanbb shopping. Hemma så gjorde jag inte spå vidare mycket, var rätt lat av mig, hade hjälpt en av mina bröder att sätta plantor på morgonen mellan 7-9 innan jag åkte till stan så jag var inte så jätte pepp på att göra något. Tog mig tid att åka till Mormor en snabbis, jag vill ta mig den tiden så ofta som möjligt för man vet aldrig, livet kan ändra sig fort. Men det skall vi inte tänka länge på. 
Min bror och jag var bara hemma på fredagen, på lördags morgonen så åkte vi mot Exhär för han hade lovat att hjälpa en vän till honom att röja lite i skogen och så skulle han träffa bliviande svärfar med respektive. Japp  och där satt jag och insåg att det kanske e smart om jag också tar och lär mig känna den sidan av familjen också då de snatr skall gifta sig. Det e ju som sagt dubbel bröllop i sommar med ungefär 1 månads mellanrum. Fullt upp... 
Väl tillbaka på skolan gick allt som vanligt, vi gjorde väl inget speciellt vad jag kan påmina mig om :S Hehe, lätt att glömma nu när det är så länge sen, men jag minns en kväll då vi var vid Hälgesjön och firade ett några ur klassen som hade/skulle fylla år. Det vart lekar som levande tipspromenad och kubb med hjälp av stenar och vedträd då vi glömnde kubbet hemma.. 
Oj, det har nog hänt en massa mer stojiga och roliga grejer men jag kan inte komma ihåg allt. Jag tänkte faktiskt att jag skulle dela med mig i nästa inlägg om hur det var att vara på en retreat. Så 2 inlägg på varandra får ni leva med :P
  
Kubbet jag pratade om :P

Kommentera här: