Arbetslös

Hej på er alla!
 
Hoppas det är fint med er, med mig är det fint.
Lite uttråkad dock, har inget jobb just nu så jag är hemmafru utan att vara gift, haha haha. 
Jag har sökt runt lite på olika ställen men det har varit svår fiskat så att säga, det är liksom ingen som napar. 
Jag har ju jobbat som chaffis i nästan 5 år och känner att jag vill testa något nytt område. Kanske i någon klädaffär våre kul eller typ recepitonist. Nej de e klart att jag intre har någon erfarenhet inom dessa ämnen med det våre som sagt kul att testa något nytt, alla är ju liksom nya i början. 
 
Så vad gör jag om dagarna då? 
Jadu, jag lagar mat och tvättar, städar lite grann. Men söker mest jobb hela tiden känns det som, och vad svårt det skall vara när man kommer till det personliga brevet, man vet liksom inte hur man skall formulera sig, vad man skall skriva som e relevant liksom. Usch nej det e svårt men nyttigt. Man får ju verkligen chans att reflerktera över sig själv. 
 
Men som tur har jag inte varit arbetslös så länge, inne på en vecka nu i skrivande stund, och förra veckan tog jag en liten semster och åkte ner till min bror med fru och barn och bara umgicks, det behövs ibland när man inte träffas så ofta. 
 
Mitt syskonbarn Gösta är så härlig, han är snart 10 månader och det känns som det var typ 2 månader sen han föddes och man träffade honom för första gången men nu, han går runt och är skit cool. haha en underbar personlighet har ungen. Sjukt envis och rolig, han har liksom fattat vad han gör och ibalnd härmar han oss vuxna, haha en gång satte min mor i halsen och fick hosta lite för att få det att lossna, (det gick bra) när han är klar hör man ungen hosta likadant, Host host.. haha och så kan han göra ibland hur kul som helst. 
 
Ni får ha det så bra så hörs vi snart igen. 
Kram 
(haha den mening, tillhör ihop) 
 

Kommentera här: