Myssöndag ^^

(gammal bild på Lillen)
Denna helg börjar fint, redan i fredags så kom den igång på ett fint sätt.
Elin, min brors flickvän/sambo/förlovade, kom med 2 gamla klasskamrater och en pojkvän till en av kamraterna och red på våra hästar. Palle, Milkshake och Flora. Det var kul men lite nervöst, jag höll nämligen en häst hela tiden för pojkvännen var väl inte så jätte van att rida, visserligen var inte tjejerna det heller men ändå lire mer. Grejen med Palle och Milkshake är att de inte är jätte lydiga, de är kanske lite personliga men vilken häst är inte det? Men det gick jätte bra så red ut nästan 1 timme och dem fick trava och galoppera så de var jätte nöjda. Det var liksom hela kvällen på fredagen.
På lördagen så gick man mer eller mindre bara upp och åt frukost sedan gav man sig iväg till Svärtinge där Pelle och Laila bor för vi skulle åka till St: Anna och lyssna på Peter och Matildas sommarkonsert i kyrkan, tyvärr kunde Laila följa med då hon hade gått och blivit förkyld, det var verkligen jätte tråkigt. Men istället fick vi med oss ett barnbarn istället och det gick ju det med. Vi åkte från Svärtinge vid 12 eller vad kl var. När vi kom till Norrköping började det regna sen så regnade det hela tiden fram till St:Anna och under hela tiden vi var i St:Anna. Alltså Peter och Matilda.... Jag har svårt att beskriva i ord hur bra dem verkligen är. Låtarna de sjöng var sådana godingar, man kunde texten och det var ett så underbart drag hela konsetern igenom. Matilda sjöng en känd italiensk låt , har glömt bort namnet, den gåt upp några ställen men det var inga större problem verkade som gör henne. Dem avslutade hela kvällen med " Time to say Godbey" i en duett, jag kan nog inte förklara på något annat sätt än att man bara sitter och ler under hela låten. Det var så otroligt bra. Eller ja under låten,,, man log under hela konserten för det var så musikaliskt bra så man både log och skratta över att dem var så makalöst bra. Efter konsetern kom vi hem till Laila igen och då regnade det ännu mer, vi satte och ner och åt man, löste korsord och sudduko. Pratade och hade det bara allmänt trevligt, visst var det synd om Laila som inte kunde följa med så jag gav mig på att ge henne fotmassage istället och smörjde in hennes fötter. Tydligen ska det vara skönt så vi satt där i deras sovrum  och lyssnade på musik pratade, skrattade och gav fotmassage fram till typ 23:00 då jag sa att jag var tvungen att åka hem då jag skulle ta hand om vår lilla hund Lillen. På vägen hem så lyssnade jag på P4 Östergötland ( för ovanlighetens skull.. HA HA) det var deras P4 dokumentär, kvällen sändning handlade om Salabranden, om en man vid namn Rennie som var mitt i branden och såg allt och kände allt om hur han ringde till sin fru och mor och sa farväl och om hur brandmännen offrade nästan sig själva för att hitta honom innan han skulle brinna upp. Det var en sådan stark berättelse så det var svårt att  gå ur bilen när jag kom hem för jag var tvungen att lyssna klart. Klockan var väl runt 01:00 innan jag väl kom i säng. Ops.. Söndagen idag vaknade jag genom att det vräkte ner regn på mitt plåttak och plus att vi hade åskmuller också, och då kan man verkligen säga att man vaknar till, jag har extrem respekt för åskan, kl var väl runt 06:45 då så man kunde ju lika väl ligga och dra sig lite i sängen men sedan vid 07:00 tiden hörde jag att mor och far satt på altanen så då gick jag upp och satte mig i hammocken på altanen och lyssnade på regnet och mullret, får väl erkänna att ibland är dem störiga föräldrarna bra att ha i närheten.. Nog om det...
Så nu har dem gett sig av efter frukosten och jag gav mig ut och gick med Lillen i skogen och nu sitter jag på altanen och skriver lite här och läser lite Bibeln, har några kapitel som ska läsas innan jag börjar uppe i Åre. Den 24 augusti börjar jag och jag ser verkligen fram emot det men samtidigt kommer jag sakna mina arbetskamrater och kompisar här hemma. Men det problemet tar vi då  nr det problemet kommer.
Så fram till nästa gång jag skriver ha det gott och Gud Välsigne DIG.
 
 

Kommentera här: