Mycket i Livet

 
Ja, hej på er.
Usch på mig ja jag vet, det var alldeles för länge sedan jag skrev här. Jag kan inte heller lova någon förbättring det blir helt enkelt när jag får ordning på allt.
Ehm vadå ordning på allt tänker ni nu, vad menar hon nu??
Jomen jag håller på att flytta hem till mor och far och jag håller på att förbereda mig för att börja bibelskola till hösten och seden jobbar jag mycket så det blir inte så mycket tid över till bloggen..
 
Men vad har hänt då??
Som vanligt har det hänt en massa skojiga saker i mitt liv och några jobbiga men det tillhör ju ändå livet, jag ska försöka berätta dem i rätt ordning jag lovar.
Vi börjar smått med att berätta att jag körde Vasaloppet den 8 mars 2015 och klarade det, tiden vart 11 h 34 minuter och 44 sekunder ändå rätt stolt över den tiden och nu är det gjort och jag ska nog aldrig mer åka det igen för det var jätte tråkigt, ja men jag menar 9 mil på skidor... usch usch det blev väldigt uttråkande så blir det inte roligare än så får det va. Samma dag fyllde jag även 20 år så det firades ytterst lite. (tack och lov).
Men vad tänker ni, ska hon inte fira sin 20 års dag?? Jodå men det blev inte förens 20 dagar efteråt, oj vilket kalas det blev, det kom 75 personer och allt var toppen. Många fina tal och jag gjorde allt för att hålla tårarna tillbaka vilket jag även lyckades med, jag tackar alla åter igen för den dagen.
Några dagar innan jag hade mitt kalas så hade jag också ett samtal men en lärare från en bibelskola uppe i Åre och jag kom in visade det sig, fatta känslan där, den var/är helt obeskrivlig. Jag är så lycklig så jag vet inte vad jag mer ska skriva om det. Visst det kommer vara jätte jobbigt att lämna alla underbara människor men jag måste testa detta och se vad Gud har för plan med mitt liv, vem vet jag kanske aldrig kommer hem igen eller så det  jag gör.
Jobb fronten då?? jo först hade jag fast jobb på Sita så det hade jag i ungefär en månad och det är klart att jag trivdes med vissa personer där och med vissa arbetsformer men jag saknade Arons så mycket och personalen så när min gamla chef frågade om jag ville komma tillbaka för han kunde erbjuda mig jobb till hösten så var inte beslutet sådär jätte svårt, så nu är jag där igen och det är så härligt. Det känns gott när man kommer till ett jobb där man på en gång känner sig hemma.
Det lite mer tråkiga då?? Min älskade morfar är nu satt på ett dementboende och jag anser att han inte är så dement att han behöver vara där hela tiden så jag är lite smått irriterad på min släkt men det går inte att göra så mycket åt det nu när han redan är där. Så jag försöker i mån av tid att besöka honom så mycket som möjligt men det är som jag har skrivit en gång tidigare att detta med tid är svårt. Jag måste helt enkelt sluta planera upp mig på så mycket saker hela tiden..
Men nu ska jag avsluta med något trevligt att jag har en kompis som ska gifta sig i sommar och jag får vara brudtärna så det är möhippa planering i fulla muggar mitt i allting också.
kram på er så länge
 
 
 

Kommentera här: