En hel vecka i Småland

Hej på er,
japp som rubriken lyder så har jag nu varit en hel vecka här i Småland då jag valde att vara kvar över hlegen här i Högsby. Om ni läste mitt tidigare inlägg om Högsby så kanske ni kände lite som jag, nja mmmhmm ehm.
Men denna helg har fått mig att se andra saker om denna trevliga lilla kommun. 
Allt började i fredags när jag var och handalde på Coop, Jag kunde även valt att handal på Ica med denna gång vart det Coop. Anyway..
Inne i butik (som jag för övrigt inte hittar i) träffade jag underbara familjen Andersson som bot här i byn, Jag hade lunchat tidigare med dem under dagen och bekantat mig lite smått. JAg när gick ihop med dem i butiken så började vi att samtala lite, och det är så roligt att komma tillsmå byar. För när det står en person och pratar med 2 stycken som har bott här i 30 år så är det ju gasnka många som kollar, för den största frågan är ju. Vem är den där människan. (Haha, jag skulle göra exakt detsamma :P )
Efter att ha samtalat ett tag så insåg dem att jag skulle stanna över helgen så bjöd dem hem mig på middag på lördagen, hur snällt som helst. Efter att ha besluat det så gick vi på vadera sida av godisstället och mötes sen vi kassan. 
När kvällen kom tittade jag på Lets Dance och bara tog det lugnt, läste Kaninjägaren av Kepler och så var den dagn slut.
På lördagen så gav jag mig ut i det fina vädret och sprang, var exakt jag var vet jag inte men den slinga runt någons åker och bättre beskriving än så får ni inte, på Staby gården där jag bor så hade dem YKB och samtidigt var det uthyrt till några mer, typ 160 personer. Så det var ju fullt med folk där och så kommer jag, svettig och flåsar som ett djur. Haha bra första intryck, lördagen i storhet var extremt lugn, läste bok, kollade tv och mysste i solen. Okej inte allt på en gång utan jag spred ut det. När kvällen kom så åkte jag bort till Familj Andersson, (som jag för övrigt har glömt bort förnamnen på, haha jag och namn) viåt tacos och kollade på travet och pratade. Om allt, deras katter och mitt jobb. Det var jätte myssigt att bara sitta och prata och kolla på tv, som en helt vanlig lördagskväll med männsikor man inte känner, det är såhär det ska vara. Lätt och enkelt. Kvällen gick mot sitt slut och jag åkte hem, sen tänkte jag inte vara vaken så länge men det vart gasnak sent så imorse när jag vakande så var kl halv 11.. Detta med att ställa fram kl, helt hopplöst, halva dagen har ju försvunnit. Men det var bara att ta nya tag. Tog mig i kragen och åkte ut till Aboda Klint som är Högsbys skidberg. Där finns möjlighet till promenadspår,fik, höjdbana och badplast. Så jag gick en led på 2,2 km och sedan satte jag mig på altanen till fiket och åt blåbärspaj och bara hade gott. Så otroligt vacker utsikt och god paj, rekomnderar verkligen att åka ditt. När jag hade varit där en stund åkte jag lite spontant till Kalmar. Gjorde inget specillet där utan åkte ditt gick lite i stan och sedan åkte jag hem.
Tänkte steka kykling och ha ris och beasås till det, men att steka kykling på en skev stekpanna och på en spis som man inte är van med är svårt, väldigt svårt så det vart ris, beasås och köttbullar istället. Inte lika gott, smakerna gick väl inte helt ihop.
 
Nej nu skall jag sova, det är ju en dag imorgon oxå. Natti natti på er och ha det bäst :D
 
 
 

Kommentera här: