Nämen vart är jag nu :D

Hej på er, 
i skrivande stund sitter jag i en säng i Högsby där just nu befinner mig.
Här ska jag "bo" i en månad ungefär för jag är uthyrd utav Arons till PWS Nordic. 
Ni som har läst tidigare i min blogg vet att vi bytte kärl i Norrköping och nu skall jag hjälpa PWS här i Småland. Kommunerna som jag skall jobba i är Högsby, Hultsfred och Vimmerby. Det kommer nog bli kul, har planerat och varit på utbildningar sedan ungeför November förra året. Det känns skönt att få dra igång nu och se om allt man har tänkt funkar, och gör det inte det så är det bara att ändra arbetssätt till det bättre. Det är ju helt enkelt så man får göra, för är det något jag har lärt mig är att man ska vara flexibel inom arbetet.
 
Jaja, inte för mycket jobbsnack nu, förhoppningsvis kommer det i ett senare inlägg. Vad kan jag om Högsby då? Ingeting, jag har varit här 4 ggr nu, och det jag hade reflekterat är att det finns en skola, coop och ica. Även en lastbilscentral som heter LBC. Det var det jag tänkte att Högsby är, haha förlåt att jag inte kan mer om denna kommun. Idag när jag var och åt med en arbetskamrat så frågade jag vad som är typsikt Högsby eller något som gjorde att man kanske visste vad som var specillet med Högsby. Efter ett tag fick jag ett svar, kanske inte dirket det svaret jag hade räknat med. För han säger Hedersmoret kanske. Ehm va? Jag förstod inte alls vad han menade, och då berättade han om mordet på en ung kille som blev mördad för kärleksens skull. 
Jag kunde inte riktigt släppa det, så efter att ha googlat det så sitter jag och lyssnar på P3 dokumentär och blir bara rädd, hur kan man göra såhär. Vem kan bestämma vem man skall älska, vem har rätten att tvinga någon att inte älska den man vill. Det är så hemskt. Vi lämnar det såhär, men vi glömmer det aldrig. 
 
Men efter att forskat lite mer om Högsby så hittar jag lite mer och lättsammare händelser om denna kommun, Högsby var under Vasatiden en "tränings" anläggning för riddare och dylikt. Det var lite mer intressant och lärorikt.
 
Men annars så tycker jag att Högsby är en trevlig liten by, jag ska nog lära mig mer om denna komun och försöka hitta lite mer trevligheter, det är ju en underbart vacker natur här. Så jag hoppas på vackert väder i helgen för jag tänkte ut och camap då :)
 
Okej, jag insåg att detta blogg inlägg vart lite väl seriöst. Men ibland måste man få skriva av sig när man har lyssnat på en sådan dokumentär, jag lovar att skriva något trevligare senare när vi har arbetat lite här nere.
 
Kram på er och hoppas ni har det bra :D
 
bilden är gamal men jag ville ändå få med den :) 
 

Kommentera här: