En dag i Stockholm.

 
 
 
Hej på er, 
 
Igår alltså lördagen den 9 februari så var och min sambo till Stockholm för vi skulle gå på musikalen Ghost på Chinateatern. 
 
 
Vi tog bussen ner till tåget som vi hade bokat men kom 3 minuter försent för att hinna med det tåget så vi fick vänta in  ett annat tåg. Sambon sa väl lite drygt att jag kanske ska boka biljetten när vi är nere på stationen nästa gång och inte innan vi ens är på bussen.. Haha han kanske har lite rätt med det :D Men det spelar ingen roll, för vi kom iallafall fram till Stockholm med nästa tåg.
 
Musikalen var inte förren kl 15 så vi hade några timmar på stan innan vi behövde dra oss bortåt, eftersom jag har en väldigt förstående sambo som tillbringade vi större delen av dem timmarna med att gå runt i butiker.
Vi satte oss även på Waynes Coffee och fikade och bara hade det myssigt, satt och kollade på folket som gick förbi och bilar som körde förbi. Ni vet vi var bara där utan stress, och det var då det slog mig. Just det... jag hade ju fått mens där på morgonen och hade jag kommit ihåg att ta med skydd? Haha.. nej.. Så helt plötsligt blev det lite stressigt att hitta dels en affär som säljer tamponger. Och det är lustigt att när man väl börjar leta så hittar mna alrig det man söker,, men tillslut så hittade vi en Ica som fick stå till undsätting. 
Pust, stressen gick över och jag skall lägga ner en låda med tamponger i sambons jacka eftersom han använder samma jacka under vintern :D Men han är inte lika sugen på det.. 
 
Sen så gick vi bort till China Teatern och förberedde oss på en bra musikal (iallafall enligt recensionerna) och bra var det!
Det som är roligt är i musikalen Ghost så är Peter Johansson och Bruno Mitsogiannis som är från östergötland med i musikalen så ibland så kom den berömnda östskötan in :D Haha ibland var det nog menat och ibland blev det nog bara så. Men det var inget som förstörde musikalen utan för oss som umgås med folk därifrån var det bara kul :D 
 
En sjuk bra musikal för övrigt och bra skådespalare, dem levde verkligen in i sina roller och man såg att dem verkligen hade kul uppe på scen, hela helhetsbilden var perfekt och det var aldrig att man satt och funderade på varför den delen var med eller hur det helt plötsligt vart så. 
Allt flöt ihop så bra!
 
Jag har inte sett filmen innan men känner att jag har lust att se den, den lär ju vara bra. Iallfall när man lyssnade på folket runt omkring som pratade just om att dem hade sett på filmen innan dem såg musikalen :D
 
 
Sen åkte vi hem och kollade på melodifestivalen, en ganska stor kontrast í jämnfört med en musikal, eller vi? Jag såg och sambon städade för han ville inte se, vi hade även köpt en vetekudde till mig i Stockholm så jag kan ha när jag får mensvärk <3 
 
Det var en bra dag och under skrivadne stund (alltså söndag) så är jag ute oss svärföräldrarna och bara myser innomhus i värmen medans sambon är ute med sin bror och håller på med sina Aktiv Pantrar (alltså snöskotrar). 
 
Hoppas ni har en bra helg och en fin vecka så hörs vi. Kram :D
 
 

Kommentera här: