Mopedrally och familjehelg

Hej på er, 
denna helg som har varit så var jag och Martin ner till min barndomsgård nere i Ljusfallshammar. 
Det var mopedrally i Grytgöl denna helg så vi åkte ner så Martin skulle få åka av sig, jag törs inte åka för varje gång jag försöker så har alltid moped på något sätt gått sönder, jag har försökt åka 7 ggr och kommit runt typ 2 ggr... så jag överlämnar detta till min sambo nu.
Dock vill han att jag skall åka med så det får väl bli nästa år de.. bara göra sig redo för att gå då :D Eller allternativ skaffa en trampmoped så jag åtminstone kan trampa mig runt.
pappa på sin 50 års present, Martin på min brors flackmoped som han fick när han fyllde 15 och min bror Ivar på en av hans många mopeder.  (fråga inte om märke..)
 
Jag, min svägerska Elin och syskonbarn Gösta vi såg starten sen så åkte vi till Borenbergsmarknaden istället, det var ganska mycket knallar och jag tycker att det ändå var ganska blandat med saker. 
Jag köpte det viktigaste, Nougat i brun påse, haha jag vet inte varför påsen måste vara brun med det känns mer äkta då. 
När vi kom hem sedan till Örmon så hjälpte vi mina föräldrar att fälla träd så det kan göra grunden till deras hus. 
Dem skall nämnligen bygga ett nytt hus på deras tomt och vill ha det mot skogen till för att inte vara så nära vägen. 
Så dem andra jobbade och jag var batnvakt, perfekt uppdelning. 
Detta gjorde vi även på söndagen också, det var mycket björk så det blev en del grenar att släpa undan men alla (utom jag) arbetade bra. 
 
 
Jag och Martin blev även fotograferade vid våran Örmonsten. 
Det finns säkert nåfon berättelse varför någon har skrivit dit Örmon men den kan inte jag, men det är alltid kul att ha bilder på varandra, oftas hamnar jag bakom kameran så det blir de mest bilder på Martin :D
 
 
 
Tack för mig så hörs vi snart igen :D
 
 
 
 

Kommentera här: